Markedsføring vha. julekalender konkurrencer

Markedsføring vha. julekalender konkurrencer

I mange år har markedsføringen gradvist rykket sig længere og længere ud på internettet. Du kan bruge Adwords til at annoncere for din virksomhed, hvor du kan ligge på forskellige keywords der relaterer sig til din virksomhed.

Du kan bruge Facebook annoncer i form af bannere som du målretter mod de brugere der har en eller anden form for interesse for det som du beskæftiger dig med. Online annoncering er selvfølgelig løbende under udvikling, det rykker grænserne for hvad man kan og hvad man må.

Grænserne for hvad man må er dog stadigvæk ikke rykket så meget, for du skal have folks tilladelse hvis du vil i gang med at kontakte dem på e-mail eller telefon.

Et godt eksempel på sådan en tilladelse er Coop julekalender hvor du giver din tilladelse til at de må kontakte dig på e-mail via deres nyhedsbrev, mod at du kan deltage i lodtrækningen om en masse præmier i hele december.

Umiddelbart er det jo en fin pris at betale, når nu man kan vinde disse flotte gevinster. Andre virksomheder giver dig en rabatkode mod at tilmelde dig et nyhedsbrev. Efterhånden er folks e-mail indbakker begyndt at blive mere og mere fyldt med reklame og derfor er der snart behov for en ny metode at markedsføre sig på. Det er nemlig ved at gå lidt af mode det der e-mail marketing. Det vil dog nok være en ting man vil benytte sig af til stadighed fremover, men den virker bare til at være overfyldt lige for tiden.

I december måned kan man se hundredevis af virksomheder begynde at markedsføre sig via julekalender konkurrencer. De vil alle ud og have fat i tilladelserne til at kontakte en masse potentielle kunder.

Det næste store skridt inden for markedsføring tror jeg bliver de her interaktive sms’er, hvor man nu kan sende links, sælge produkter og meget andet vha. Sms. Det er aldrig til at vide, men en god adspredelse af dine midler til markedsføring er aldrig en dårlig ting.

Hvis du påtænker at lave en julekalender, så findes der efterhånden flere der har færdigsyede pakker du kan købe dig ind i, hvor du får specialdesignet en konkurrence lige som du gerne vil have den.

Du kan også begynde at kigge efter retargeting, hvor man prøver at gå efter de potentielle kunder der tidligere har udvist interesse over for din virksomhed. Det kan være at de har været inde på din side før, eller det kan måske endda være at de har handlet hos dig.

Jeg vil bare lige sige, at det ikke nødvendigvis er det bedste med retargeting, for behovet var der engang. Nu er det forsvundet. Jeg købte f.eks. Et par fjällräven bukser på en online shop på et tidspunkt. Efterfølgende har jeg dagligt set annoncen for præcist de samme bukser, men jeg køber dem ikke. Det er kostbart at markedsføre sig over for folk der ikke gider ens virksomhed eller som har handlet produktet én gang.